Populära länkar


Varumärken

Alla varumärken

Kategorier

Produkten läggs i din varukorg.
Produkten har lagts till i din varukorg.

Prenumerationer

Om du automatiskt vill få återkommande leverans av en produkt kan du välja att starta en prenumeration. Du väljer själv om du vill ha leverans ”varje månad”,  "varannan månad" eller "varje kvartal". Du får produkten levererad omgående och sedan samma datum varje period tills dess du väljer att avsluta prenumerationen. Du kan avsluta den när du vill utan kostnad senast vardagen innan din ordinarie leveransdag. Priset på produkten kan ändras under prenumerationsperioden, för mer information se våra köpvillkor.

Betalsätt

När du lägger din startorder kan du välja mellan olika betalsätt. Läs mer om betalsätten här. De kommande prenumerationsordrarna skickas automatiskt med önskad periodicitet och betalas med valt betalsätt. Om kortköp valts initialt men inte går att genomföra vid nästkommande utskick läggs betalningen automatiskt om till en kostnadsfri mejlfaktura. Fakturan, med 14 dagars betaltid, skickas per mejl i samband med att paketet utlevereras från oss. Inga fakturaavgifter tillkommer. 

Priser under prenumerationsperioden

Priset på produkterna som du prenumererar på kan ändras under prenumerationsperioden. Vi förbehåller oss rätten att ändra priset utan en föregående avisering. Det pris du som prenumerant betalar är det pris produkten har på sajten den dagen leveransaviseringen skickas till din e-post. Om du som prenumerant vid något tillfälle inte vill betala det nya priset så gäller 14 dagars ångerrätt som du kan läsa mer om under Köpvillkor / Ångerrätt och retur.

Ändra, göra uppehåll eller avsluta prenumerationer

När du har en pågående prenumeration så ändrar du, gör uppehåll eller avslutar prenumerationen genom att mejla till info@delitea.se eller ringa kundservice på telefonnummer 08 – 4089 3300. Enklast för dig är att svara på leveransaviseringen ”Ny leverans av din prenumerationsorder” som skickas till din e-postadress. Ange ditt kundnummer eller ordernummer och vad du vill ändra; antal produkter, typ av produkt, prenumerationsperiod etc. Alla ändringar, uppehåll eller avslut, måste göras senast vardagen innan din ordinarie leveransdag. Om du meddelar oss för sent och ändå vill ångra dig, så har du alltid rätt att utnyttja 14 dagars ångerrätt som du kan läsa mer om under Köpvillkor / Ångerrätt och retur.

Så prenumererar du 

En orderbekräftelse skickas till din e-postadress som en bekräftelse på att beställningen är mottagen och att du valt prenumeration. Har du ändrat betalsätt kommer du att få en ny bekräftelse till din e-post. När beställningen skickas från vårt lager får du leveransbesked via mejl med en länk till en statussida, där du kan följa leveransens gång från vårt lager hem till dig. Du får produkten levererad omgående och sedan samma datum varje period tills dess du väljer att avsluta prenumerationen. 

  1. Välj en produkt och klicka på Prenumerera. Välj hur ofta du vill få leverans genom att klicka i varje månad, varannan månad eller varje kvartal. Välj antal produkter genom att klicka en eller flera gånger på Köp alternativt ändra antal i varukorgen. På samma sätt kan du välja att prenumerera på fler produkter. Du kan samtidigt beställa produkter för engångsleverans och då klickar du inte på Prenumeration.
  2. När du har lagt önskade prenumerationsvaror och engångsbeställda produkter i varukorgen, klicka på Till Kassan högst upp i sajtens högra hörn.
  3. Kontrollera varukorgens innehåll. Här kan du enkelt ändra innehållet om du t.ex. önskar ta bort en produkt eller öka antal.
  4. Logga in med användarnamn och lösenord om du vill knyta din order till ditt befintliga konto hos oss. Har du inget konto så kan du om du önskar välja att Skapa ett nytt konto. Det går även utmärkt att handla utan att logga in / registrera ett konto.
  5. Ange din e-postadress samt ditt postnummer.
  6. Välj Fraktsätt. Om du är privatkund kan du välja mellan DHL och Posten. Om du är företagskund så väljer du detta alternativ i kassan. Då väljs med fördel Postens företagspaket. Läs mer om frakt och leverans här.
  7. Välj vilket sätt du vill få aviseringen av försändelsen; via sms, e-post eller brev. Brevavisering kan ta upp till en vecka extra. För sms-avisering fyller du här i ditt mobilnummer.
  8. Klicka på Privatperson eller Företag.
  9. Ange de uppgifter som eventuellt saknas för att köpet ska kunna slutföras. Får du upp fel personuppgifter klicka på länken: Inte du? Vill du ändra din adress eller telefonnummer klicka på länken Ändra adress eller telefon.
  10. Kontrollera dina uppgifter och klicka på Slutför köp.

Tack för din beställning!  Beställningen är nu gjord mot faktura och den skickas till dig via mejl. Om du önskar kan du nu ändra från e-postfaktura till pappersfaktura genom att klicka på länken Ändra, där din e-post står. Du kan också ändra betalsätt till delbetalning, kontokort eller direktbetalning och det gör du genom att klicka på länken Ändra betalsätt som finns längre ner på sidan. Läs mer om de olika betalsätten här.

Kontakta gärna vår kundservice om du har frågor eller behöver hjälp!





  • Klarna - faktura, konto, delbetalning, kort och internetbank
  • BEST Transport logotyp
  • DHL Service Point
  • Posten
  • Schenker