Populära länkar


Varumärken

Alla varumärken

Kategorier

Produkten läggs i din varukorg.
Produkten har lagts till i din varukorg.

Köpvillkor

Allmänt

Delitea.se säljer varor via internet till privatpersoner och företag i Sverige med person- eller organisationsnummer. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Sedvanliga garantier lämnas på produkter där garanti är tillämpligt och eventuella garantier är giltiga i Sverige och endast för förstahandsköpare.

 

Beställning

Beställning görs på vår hemsida www.delitea.se. Läs gärna vår hjälpguide Så handlar du. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att ringa kundservice på tel 08-408 933 00 eller mejla info@delitea.se. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar efter att orderbekräftelse har skickats om leverans av någon anledning inte kan ske. Om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina beställningar och leverera dem som en order.

 

Priser och produktbilder

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning.

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.

Delitea.se reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls delitea.se rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som är felaktiga enligt någon av ovanstående orsaker och ordrar som av oss på annat sätt anses vara felaktiga.

 

Personuppgifter

I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig.

Informationen du lämnar om dig själv används av delitea.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Delitea.se använder uppgifter från kundregistret för utskick om våra produkter. Du får vårt nyhetsbrev när du går igenom snabbkassan, du kan även prenumerera på vårt nyhetsbrev när du registrerar dig som kund. Du kan när som helst avbryta din prenumeration, antingen via länken i nyhetsbrevet eller genom att kontakta vår kundservice.

Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter och/eller där kunden har betalningsanmärkningar.

 

Copyright

Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör Delitea AB eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

 

Frakt och leverans

I kassan kan du välja mellan olika fraktsätt. Läs mer om fraktsätten, priser och leveranstid här.

Delitea.se hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt. Delitea.se kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt.  

Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan. Detta rör till exempel vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.

Kunden har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Kontakta vår kundservice om du önskar häva ditt köp.

För ordrar med en totalvikt (inklusive produktförpackning och fraktemballage) som överstiger 80 kg förbehåller vi oss rätten att ta ut en administrativ avgift samt fraktkostnad. Vi förbehåller oss rätten att lägga på denna avgift i efterhand, dvs. efter att orderbekräftelse är skickad. Detta avser även ordrar som är lagda vid separata tillfällen, men som av oss kan anses vara av samma kund. I detta fall avses den totala vikten av alla ordrar lagda. Separata ordrar kan av oss anses vara en och samma order av en av följande anledningar (dock ej begränsat till dessa anledningar). Att namn och personnummer/organisationsnummer är densamma, att email-adress är densamma, att leveransadress är densamma eller att telefonnummer är densamma.

Kunden har alltid rätt att häva köpet i det fall vi tar ut en administrativ avgift och/eller fraktkostnad i efterhand. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, till exempel om våra anlitade fraktbolag inte kan fullfölja sina åtaganden till oss. Kontakta vår kundservice om du önskar häva ditt köp.

Om du har gjort mer än 1 beställning inom en 24-period med ett fraktsätt som har vikt- och /eller måttbegränsning, exempelvis MTD eller Citymail, förbehåller vi oss rätten att slå ihop ordrarna och leverera med ett annat fraktsätt. Separata ordrar kan av oss anses vara en och samma order av en av följande anledningar (dock ej begränsat till dessa anledningar). Att namn och personnummer/organisationsnummer är densamma, att email-adress är densamma, att leveransadress är densamma eller att telefonnummer är densamma.

Vi förbehåller oss rätten att slå ihop ordrar efter att en orderbekräftelse är skickad. Vi hör alltid av oss till kunden via e-post i det fall vi avser slå ihop ordrar. Kunden har alltid rätt att häva köpen i det fall vi avser slå ihop ordrarna och ändra fraktsätt. I vissa fall är det inte möjligt att slå ihop ordrar, i sådana fall kommer köpen att strykas.

Kontakta gärna vår kundservice om du har ytterligare frågor kring fraktsätt.

 

Betalning

I kassan kan du välja mellan betalsätten faktura, delbetalning, kortbetalning, direktbetalning eller förskottsbetalning. Läs mer om de olika betalsätten här.

Delitea.se har rätt att göra en kreditkontroll där så krävs för att kunna bevilja kredittid. Som kund förbinder du dig att betala inom utsatt tid för valt betalsätt. Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta.

 

Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. 

Observera att hygienartiklar och livsmedel är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. 

För frågor angående returer, mejla oss på info@delitea.se eller ring oss på 08-408 933 00. Vi behöver följande information:

a) ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan)

b) ditt namn och kontaktuppgifter

c) antal och namn på de produkter som önskas returneras

Delitea.se skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi rekommenderar att returen sker med Posten varubrev eller Posten Företagspaket. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott.

 

Returadress

Delitea AB

Molnebovägen 10, Lastkaj 2-5

744 51 Morgongåva

 

Återbetalning

Har du en obetald faktura för din order så är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Det gör du på klarna.se eller genom att ringa 08-120 120 10. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 30 dagar enligt Distansavtalslagen. Om du har betalat med faktura, direktbetalning eller förskottsbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.

 

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 150 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar (Posten och DHL Service Point) innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.

 

Missade hemleveranser och skärgårdsleveranser

Vi erbjuder hemleveranser med Budbee och BEST Transport. Vi levererar även till bryggor och båtar med SwePelago.

Vid utebliven leverans med anledning av att kunden inte kunde ta emot försändelsen under avtalad tid, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för ytterligare leveransförsök. Kunden har alltid rätt att häva köpet i det fall vi tar ut en avgift för ytterligare leveransförsök. I ett fall där kunden vill häva köpet efter ett misslyckat leveransförsök, förbehåller vi oss rätten att ta ut fraktkostnad för returfrakten till vårt lager.

Avgiften är 50 kr eller 100 kr per kolli beroende på fraktsätt.

 

Reklamation

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.  Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida, den hittar du här: http://ec.europa.eu/odr.