Missa inte aktuella kampanjer eller goda nyheter | Prenumerera på vårt nyhetsbrev! Klicka HÄR >

Populära länkar


Varumärken

Alla varumärken

Kategorier

Produkten har lagts
till i din varukorg.
Produkten har lagts
till i din varukorg.

 

Just nu har vi ett högt tryck och längre leveranstider. 

Alla våra avdelningar har märkt av en ökad belastning med anledning av covid-19. Vi jobbar alla för att ni ska få era paket i tid, svar på era mail och för att fylla på vårt lager med varor. 

Varför är leveranstiden längre? 

Det kan bero på flera saker, vi har ett väldigt högt tryck på vårt lager nu då antalet ordrar har ökat i antal och storlek. Det kan också bero på att en eller flera varor i ordern inte finns i lager, i kassan kan ni se en uppskattad leveranstid samt vilka varor som inte finns i lager. 

Jag har fått ett eller flera mail om att varor har strukits från min order, varför?

Vissa varor är det stor efterfrågan på i hela landet, det gör att det tar längre tid för oss att få in dessa i lager. För att ni inte ska få vänta för länge på era ordrar tar vi beslut om att stryka varor för att kunna skicka en order när vi bedömer väntetiden för lång.

Ska man bunkra mat och toalettpapper? 

Vi har inte sett indikationer på att mat eller toalettpapper håller på att ta slut. Däremot har den ökade efterfrågan gjort det svårt att möta det från leverantörers håll, vilket är förståeligt.

Från Jennie Nilsson, ansvarig för matfrågorna i regeringen.

"Det är viktigt att inte panikbunkra. Vårt samhälle är rustat för att klara svåra situationer och kriser. Jag förstår att många känner oro just nu. Men det är viktigt att vi agerar lugnt och försiktigt i den här situationen."

Från MSB (Myndgheten för Samhällsskydd och Beredskap:

"Det finns inga officiella rekommendationer om hur man som privatperson bör förbereda sig för det nya coronaviruset. Så som situationen ser ut just nu, så ser vi inte att man behöver handla hem något extra med anledning av coronautbrottet."

Vad har era fraktbolag för rutiner? 

Våra fraktbolag som erbjuder hemleverans har stärkt upp med rutiner kring lämning av leveranser. 

I största möjliga mån kommer paket att lämnas utanför dörren för att minimera kontakt och ev smittspridning.

Vid krav på legitimation kommer budet att titta på legitimation men kunden behöver inte signera. 

Jag har inte fått svar på mitt mail. 

Vår kundservice jobbar så snabbt de kan för att svara på alla era mail och samtal. Vi ber er att ha tålamod. Mailen besvaras i turordning och det går inte fortare för att man mailar fler gånger.

Ta hand om varandra och tack för ert tålamod!